Dear sender, I am out of office…

rugsėjo 14, 2016

Autorius: Gintarė Surgutanovienė

Nepykite tie, kurie turite sukaupę 482 atostogų dienas, - aš jūsų nesuprasiu. OMD tyrimų projektas “The future of holiday” nagrinėja gyventojų atostogų įpročius, kuriuos keičia gausybė veiksnių, pradedant nuo finansinės padėties, geopolitinės situacijos, valstybės reguliavimo ir galiausiai madų.

Populiariausios netolimos kelių dienų išvykos

Nors nesame tokie darboholikai kaip, tarkime, japonai, tačiau dažniausiai renkamės trumpas, 1-3 dienų, keliones. O ir atostogaujame daugiausiai Lietuvoje, kaimyninėse šalyse. Pavyzdžiui, 50% gyventojų atostogauja Lietuvos pajūryje ne ilgiau nei 3d., 27% ištveria savaitę. Labai populiarios trumpos išvykos visoje Lietuvoje – taip atostogauja 71% visų gyventojų, o 48% renkasi kelių dienų išvykas į kaimynines valstybes. Tyrimas rodo, kad kelionės kaina ir patogus susisiekimas yra vieni iš svarbiausių pasirinkimo kriterijų, tad, atsižvelgiant į gyventojų finansinę situaciją, trumpos artimos kelionės yra optimalus pasirinkimas.

Į kitas Europos šalis dažniausiai renkamasi keliauti savaitei. Šiais metais Vakarų Europoje jau atostogavo 33% (D. Britanijoje, Airijoje, Vokietijoje ir kt., skaičiuojant nuo atostogavusių), 21% keliavo į Pietų Europą (Ispaniją, Italiją, Graikiją ir kt.). Kelionių planus koreguoja ir saugumo situacija – anot tyrimo rezultatų, tai itin svarbus veiksnys.

Atostogos – socialinis statusas?

Kai kolegos atostogauja, aš prašau: “Nesidalinkite visomis nuotraukomis socialiniuose tinkluose, juk mums čia, Lietuvoj, sunku” :). Dauguma žmonių, nesvarbu kur bekeliautų, dalijasi karštais įspūdžiais vienu ar kitu būdu. Daugiausia susisiekiama SMS žinutėmis (61%), Facebook naudojasi dažniau nei skambina – atitinkamai 59% ir 53%. Iš vartotojo Facebook ar Instagram srauto puikiai matosi, kada jis atostogauja. Dažniausiai naudojama programėlė susisiekimui – Facebook messenger: 44% keliautojų jos pagalba susisiekia ir dalijasi patirtimis.

Daugiausia gyventojų renkasi trumpas, dažnas atostogų formas, tad natūralu, kad atitrūkti nuo kasdienių reikalų, skambučių, el. pašto tikrinimo yra sunku.

OMD, THE FUTURE OF LITHUANIA, 2016. THE FUTURE OF HOLIDAY, 2016

Foto: pixabay.com