Mobiliojo ekranas – (ne)išnaudota erdvė?

rugpjūčio 27, 2015

Autorius: Rosita Rudvalytė

Nerandi žurnalo be reklamos, filmo be reklaminio intarpo, radijo laidos be reklaminio šaukinio, gatvės be reklaminio stendo, kompiuterio ekrano be reklamjuostės, o autobusų stotelėse dažniau akimis varstai reklamines iškabas nei kad autobusų grafikus – reklama ploja katučių, nes ir tikslas jos toks, kad nieko nebūtų be jos. O kaip dėl mobiliųjų telefonų, kurie, lyg Tėve mūsų vakarais, rytais įšoka į kiekvieno mūsų kišenes ar rankines? Ar norėdamas naršyti mobiliajame internete, pirmiausiai skubi mandagiai užsklęsti reklamines užsklandas, nes reklamą traktuoji kaip trukdį, o gal kaip tik manai, kad mobiliojo ekranas – tai stipriai neišnaudota erdvė?

OMD THE FUTURE OF LITHUANIA tyrimų projektas rodo, kad kas 4-as mobiliojo interneto vartotojas reklamą mobiliajame pastebi kasdien, o 20% respondentų – net kelis kartus per dieną. Tu vienas iš jų ar kaip tik priklausai tiems 18% respondentų, kurie teigia reklamos nepastebintys visai? Nors turbūt didelė dalis pamačiusiųjų reklamą mobiliajame, ją „nukelia“ tik į trumpalaikę atmintį, o paklaustas po akimirkos retas gali nupasakoti, ką matė. Nes dažniau norisi surasti reklamos išjungimo mygtuką, nei gilintis į pateikiamą turinį. Nebent reklama pasiekia tikslinį vartotoją ir jam kaip tik besibaigiąs telefono planas, veido kremas ar nuotaiką gadina nesuplanuotas savaitgalis. Tada taip – 1:0 reklamos naudai ir vartotojas ją skrupulingai išanalizuos. Kitu atveju – reklama išjungiama.

Kalbant apie reklamos lokacijas mobiliuosiuose telefonuose, stipriausias jos matomumas fiksuojamas naujienų portaluose – pastebi 57% respondentai, socialiniuose tinkluose – 51% respond., mobiliosiose aplikacijose – 40% respondentų. O lyginant 2015 m. reklamos matomumą mobiliuosiuose su 2014 m. duomenimis, šiais metais jis šoktelėjo aukštyn bent keliais procentais.

Dabar mintyse galime nostradamiškai brėžti kreivę, bandydami nuspėti, kaip mobili platforma atrodys po dešimtmečio, bet FUTURE OF LITHUANIA sufleruoja, kad sumos, išleidžiamos internetinei reklamai, sparčiai augs, o didžiausios investicijos bus skirtos būtent mobiliajai reklamai. Tad atsakymas į klausimą – daug ar mažai reklamos mobiliajame telefone šiandien?  –  paprastas: šiandien jos tikrai mažiau nei kad bus rytoj.

OMD, THE FUTURE OF LITHUANIA, 2015

FOTO: pixabay.com